Hello, I'm no expert, and I had to stare at the photo and tilt my head to understand what I was seeing... but if your exhaust pipe is running that hot, then no, it is not normal. She's either running too lean (air-fuel mixture) or you have a coolant issue. I'd suspect a lean air-fuel ratio first. I had this problem with my classic car. I'd recommend you do a search on engine tuning (it could be the loaded ECU tune is not right), then get TuneECU and install a proper tune to start.
I wish you the best in finding the solution.
-MIG
Привет, я не эксперт, и мне пришлось смотреть на фото и наклонять голову, чтобы понять, что я вижу... но если твоя выхлопная труба так греется, то нет, это ненормально. Либо она слишком бедная (воздушно-топливная смесь), либо у вас проблема с охлаждающей жидкостью. Я бы сначала заподозрил обедненное соотношение воздух-топливо. У меня была эта проблема с моей классической машиной. Я бы порекомендовал вам выполнить поиск по настройке двигателя (это может быть неправильная загруженная настройка ECU), затем получить TuneECU и установить правильную настройку для начала.
Желаю вам успехов в поиске решения.
-МИГ
Got it. I agree with @TURBO200R4, it can also be a timing issue. I've never timed my bike so I am no help there. But I still suggest you get TuneECU to look at the bikes performance parameters and ensure you have a good tune loaded in the ECU. Look at @idk 's signature block on any of his messages and if you don't have it, download the service manual.Извини. Плохое фото. Вот где красная стрелка
I dont think anyone would retard timing in the mapGot it. I agree with @TURBO200R4, it can also be a timing issue. I've never timed my bike so I am no help there. But I still suggest you get TuneECU to look at the bikes performance parameters and ensure you have a good tune loaded in the ECU. Look at @idk 's signature block on any of his messages and if you don't have it, download the service manual.
-MIG